PROPOSIONAL dalam BERIBADAH
إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهْ وَنَعُوذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ . اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَمَنِ اهْتَدَى بِهُدَاهُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.. قَالَ تَعَالَى: يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُمْ مُّسْلِمُوْنَ
Ma’asyirol Muslimin Rokhimakumulloh :
Wonten eng kesempatan engkang sae lan mubarok meniko, kawulo badhe ngajak (Pareng wasiat) dateng awak kulo piyambak khususipun lan dumateng Jama’ah Rakhimakumulloh, monggo kito berusaha kangge ningkataken keimanan lan ketaqwaan kito dateng Allah Swt, yoiku : “Kelawan tansah berusaha nindaaken dateng sedoyo Printah-printahipun Allah Ta’ala, lan berusaha nebihi soho nilari sangkeng sedoyo awisan-awisanipun Allah Ta’ala!, Wonten eng pundike mawon lan eng ndalem kakhanan punopoke mawon” “ITTAQILLAHA KHAITSUMMA KUNTA”
قَالَ تَعَالَى: يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُمْ مُّسْلِمُوْنَ
Sebab namung mawi keimanan lan ketaqwaan kito dumateng Allah Ta’ala menikolah, kito bakal pikantuk kabejan wonten eng alam dunyonipun, lan mbenjang eng akhirat kito bakal mekoleh keslametan lan kamulyan sangkeng Rohmatipun Allah Swt.
Ma’asyirol Muslimin Rokhimakumulloh :
Sampun dados kewajiban kito sami sebagai Ummat Islam lan sebagai tiyang engkang sami Iman dateng Allah Swt, kangge nindak’aken amal sholeh utawi nindak’aken kesaenan dateng sintenke mawon lan eng dalem kakhanan punopoke mawon.
Sedoyo meniko sebagai wujud bekti lan keta’atan kito dateng ngarso dalem Allah Swt, ananeng Allah Swt eng dalem pareng printah dateng Kawulanipun meniko, temtu sampun mawi ukuran (utawi sampun dipun ukur sesuai kaliyan kadar kemampuanipun tumrap saben-saben kawulanipun), Sehinggo Allah Swt, anggenipun pareng perintah meniko, temtunipun mboten ngarepaken ndamel susah, ndamel rupek lan ndamel rekaos dateng sedoyo kawulanipun.
Syari’at agami dipun turunaken deneng Allah Swt lewat Rasulipun meniko gadahi maksud lan tujuan supados dados tuntunan lan saget dados aturan tumrap sedoyo Ummat, supados saget ndadosaken gampil lan kepenak, anggenipun nindak’aken Khablum Minan Naas lan Khablum Minallohi.
”Wallohu ‘Alamu Bi Muroddihi…….,Temen ngarepake sopo Allah Ta’ala, marang sekabehane urusan iro, eng gawe gampang, lan saktemene ora ngarepake (sopo Allah Ta’ala) marang sekabehane urusan iro, eng gawe kesusahan (kerupekan utowo arep mberatake marang sliramu)”
(QS : Albaqoroh : 02 : 185).
Baginda Rasul Muhammad Saw, ugi sampun dawuhaken : “Wajib engatase sliramu kelawan setunggalipun amal (amal Sholeh) kang sekirane sliramu iku mampu anggonmu nindak’ake marang iku amal, lan ono opo iku amal (iku) luweh dicintai eng ndalem syari’at agami yoiku sijine amal engkang tansah saget dipun tindak’aken kelawan dawan (istiqomah/langgeng/kontinue), senajyan amal (kolo wau iku setitik utawi ketingale sepele)”.
Ma’asyirol Muslimin Rokhimakumulloh :
Setunggalipun amal ibadah (amal sholeh), punopoke mawon wujud lan lampahanipun, engkang sae lan engkang dipun cintai eng ndalem agami inggih meniko, engkang istiqomah utawi engkang langgeng (dawam) senajyan amal ibadah engkang kito lampahi meniko namung sekedik soho ketingalipun remeh, sebab engkang langkung penting lan langkung utami inggih meniko anggenipun kito dawamaken dateng amal kolo wau.
Ampun ngantos kito berlebih-lebihan eng ndalem nindak’aken amal ibadah (amal sholeh) baik engkang wajib nopo eng engkang sunnah, nopo maleh ngantos ngorbanaken hak-hakipun badan kito, ngorbanaken dateng hak-hakipun keluargo kito, lan sanesipun.
Sebab mangertiyo bileh sejatine saben-saben kito gadahi kewajiban supados memenuhi (utawi supados marengaken) marang saben-saben hak engkang sampun dipun tentu’aken deneng syari’at agami, menawi mboten berarti kito sampun tumindak dzolim dateng awak kito piyambak.
Dawuhipun Baginda Nabi Muhammad Saw : “Saktemene keduwe pengeranmu, engatase sliramu iku duweni hak, (kang kudu tok penuhi), lan sak mestine keduwe awakmu (badanmu) iku engatase sliramu yo duweni hak (kang kudu tok penuhi), lan iku keduwe keluargomu iku engatase sliramu yo duweni hak (kang kudu tok penuhi), kerono iku, mongko wajib engatase sliramu opo yentho memenuhi marang saben-saben kang nduweni hak-hak mau, sesuai Proporsine” (HR.Imam Buhori).
Dados wonten kalanipun, kito memenuhi hak-hakipun awak kito, kadosto dahar, ngunjuk, istirahat, sesuci, refreshing lan sak piturute, ugi engten saatipun kito meniko kedah memenuhi hak-hakipun keluargo kito, kadosto memenuhi kebutuhan saben dintenipun, wiwit sangkeng sandang, pangan lan papan, ugi wonten wekdal (saatipun) kito meniko ibadah (ngabekti) dateng Allah Swt, mawi sholat, dzikir, I’tikaf, do’a, lan sak pinunggalipun. (dsb).
Eng ndalem pinten-pinten riwayat Rasulullah Saw sampun dawuh : “Hiburlah hatimu pada saat-saat tertentu” (HR.Abu Dawud).
Ma’asyirol Muslimin Rokhimakumulloh :
Sangkeng keterangan khutbah meniko, sagte kito pendet kesimpulan eng antawispun :
1. Bileh, sejatinipun syariat agami islam meniko tujuanipun supados gampilaken dateng ummat anggenipun nindak’aken hablum minannas wa khablum minalloh. Sesuai dawuh pematuripun Allah Ta’ala eng surat Al-baqoroh 185 (ten nginggil).
2.Bileh sedoyo lampahan amal ibadah (amal sholeh) baik engkang wajib nopo eng engkang sunnah, punopoke mawon bentuk lan lampahanipun, engkang langkung utomo lan engkang langkung penting inggih meniko dawamaken utawi istiqomahipun ,sanes jumlah utawi katahipun amal.
3.Bileh saben-saben kito supados nindak’aken utawi memenuhi dateng 3 (tigang) hak engkang sampun dados kewajibanipun kito, wonten saben-saben dintenipun, yoiku : kedah memenuhi hak-hakipun sangkeng badan utawi jiwo kito kiyambak, selajeng kedah memenuhi hak-hakipun keluargo, lan kedah memenuhi hak-hakipun Allah Swt, menawi mboten terpenuhi salah satunggipun sangkang hak-hak kolo wau, iku berarti kito meniko sampun dados tiyang engkang Dzolim.
Ma’asyirol Muslimin Rokhimakumulloh :
Mekaten engkang saget kawulo aturaken mugi-mugi manfaat tumrap kito sami, sehinggo kito saget mendet I’tibar sangkeng uraian meniko, sebagi penutup kawulo nukilaken setunggalipun riwayat mugi-mugi saget dados perenungan kito sami :
MAN YUKHIBBUS SHOOLIKHINA WALAYA'MAL 'AMALAHUM, WAMAN YUBGHODZU DZOLIMINA FAHUWA MINHUM AW FAHUWA AHADUHUM....
“Janganlah kita menjadi orang yang (katanya) cinta kepada orang-orang yang sholeh akan tetapi kita enggan meniru amal dan perbuatan yang mereka kerjakan dan kitapun juga mengatakan bahwa kita ini (katanya) benci terhadap orang-orang yang telah berbuat Dzolim), akan tetapi ironisnya (entah kita sadari atau tidak), ternyata kita telah menjadi bagian dari orang-orang yang telah berbuat dzolim itu”.
بَارَكَ اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِي الْقُرْآنِ الْعَظِيْمِ، وَنَفَعَنِيْ وَإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ مِنَ اْلآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ. أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ الْعَظِيْمَ لِيْ وَلَكُمْ وَلِسَائِرِ الْمُسْلِمِيْنَ مِنْ كُلِّ ذَنْبٍ. فَاسْتَغْفِرُوْهُ، إِنَّهُ هُوَ الْغَفُوْرُ الرَّحِيْمُ.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar